Door kleine stapjes, haal jij grote resultaten op de lange termijn.

Het ontdekken van de wereld, zelfvertrouwen hebben of blij zijn met jezelf. Soms kan het zijn dat jouw leefstijl ervoor zorgt dat dit niet altijd mogelijk is. Een gezonde leefstijl kan zowel fysiek als sociaal grote voordelen hebben. Om hier te komen is het noodzakelijk dat er door middel van kleine stapjes gewerkt wordt. De focus zit op de pijlers voeding, bewegen en gedrag. Hierbij houden we rekening met jouw doelen, mogelijkheden en situatie.

Wij combineren onze kennis over een voeding, beweging en gedrag met daarnaast de kennis die we hebben over jouw beperking en mogelijkheden zodat we samen kunnen werken aan een gezondere leefstijl.

Leefstijlcoaching voor mensen met een beperking

Door iets minder vetten en suikers te eten en iets meer groente en fruit te eten en daarnaast wat meer stappen te zetten per dag kom je al een heel eind. Alleen je gedrag aanpassen, dat is lastig. Onze coaching is dan vooral hierop gericht, zodat jouw acties worden geborgd en jij resultaat haalt voor de lange termijn. 

Wat kan je van ons verwachten?

  • Praktisch leefstijladvies met heldere uitleg
  • Realistische doelen en acties
  • Intensieve coaching en betrokkenheid
  • Samenwerking met jouw woning, werk en/of dagbesteding
  • Overleg met begeleiding, ouders/verwanten en natuurlijk met jou!

Tarief:

Individueel: €65,- Prijs is per uur. Exclusief BTW en eventuele reiskosten.

Financieringsvormen:

  • PGB
  • Onderaannemerschap
  • Subsidies/fondsen
  • Eigen portemonnee

Om op een gezond gewicht te zitten en te blijven is enkel een dieet of veel sporten niet voldoende. Het gaat om een integrale aanpak waarbij je de eet, beweeg en leef-behoeftes combineert. Een dieet of veel sporten in korte tijd is een tijdelijke onderbreking van je patroon. Dit is echter geen vast patroon. Bij leefstijl coaching gaat het dan ook om het doorbreken van de patronen en het ontwikkelen van nieuwe patronen. Dit vraagt tijd, kleine stapjes en zeker bij mensen met een verstandelijke beperking; het betrekken van de sociale omgeving.

Een van de acties die we bijvoorbeeld zetten is het vergroten van het aantal stappen. Bij deze een voorbeeld over wat voor resultaat je in een maand kan halen aan de hand van de pijlers beweging en gedrag. Hiervoor heb je bepaalde ‘tools’ nodig. Welke tools dit zijn leer je in onze programma’s.

Ja, dit is wat ik nodig heb. Ik neem contact op.